Pri vidni obrabi zobnikov morate hkrati preveriti tudi stanje pogonske verige za motor. Velikokrat je tako slednja skupaj z zobniki dodobra obrabljena in posledično vpliva na varnost in kvaliteto vaše vožnje.

Pogonske dele menjajte v setu

Nekateri vozniki zamenjajo samo zobnike ali samo verigo. To dejstvo vpliva na kvaliteto vaše vožnje, saj je bolj priporočljiva menjava zobnikov in verige za motor v setu. Na ta način si zagotovite maksimalno življenjsko dobo obeh elementov. Menjava zobnikov vpliva tudi na to, da se verižni deli hitreje obrabijo ali celo strgajo. To dejstvo ima lahko katastrofalne posledice za vas in vaš motor.

Pravi čas za menjavo seta

Pravilni trenutek za menjavo verige in zobnikov, je težko določiti. Ponavadi se oba elementa zamenja glede na število prevoženih kilometrov in redni letni servis. V primeru, da ste motor malo vozili, boste kasneje menjali oba dela. Menjava je odvisna od splošne obrabe. Priporočljivo je, da redno spremljate stopnjo obrabe in ukrepate pravočasno.

 

Ne pozabite na pogosto mazanje

Vaš motor morate morate redno vzdrževati in posamezne dele po potrebi tudi namazati. Mazivo mora biti dovolj tekoče, da popolnoma prodre med posamezne verižne člene. Hkrati pa mora biti tudi gosto, da navkljub hitremu vrtenju verige med vožnjo ne odpade. Pomembno je, da je mazivo vodoodporno. Nekatera maziva so na voljo v embalažah z nastavkom za pršenje. To omogoča lažji nanos in enakomerno razporeditev maziva po celotni dolžini. Za čiščenje ne uporabljajte bencina ali pralnih sredstev. Uporabite zgolj posebej specializirana čistila za čiščenje, ki vašega motorja ne poškodujejo.

Redno preverjajte obrabljenost delov

Pogonsko verigo je potrebno pregledati in namazati na vsakih prevoženih 1000 kilometrov. Med posameznimi členi ne sme biti prevelikega prostora. Največje povešanje med členi je med 15 do 25 cm. Vsi členi se morajo gladko in neovirano gibati, pri čemer ne sme prihajati do zaostajanja ali težav pri gibanju verižnih delov. Nepravilnosti ugotovite med samim zategovanjem, saj mora biti celotna dolžina enakomerno zategnjena. Ne sme imeti posameznih področij z večjo ali manjšo ohlapnostjo. V primeru, da verige za motor ni možno enakomerno zategniti, je napočil čas za menjavo.

Motoristična jakna je eden izmed najbolj bistvenih delov motoristične opreme.

Objave iz iste kategorije: